Header image  
Καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών  
line decor
  
line decor
 
 
 
 

 
 

Σκοπός των δύο αυτών τόμων είναι η κριτική ανάλυση βασικών πτυχών της σύγχρονης Διδακτικής Μεθοδολογίας, η γνώση της οποίας θα βοηθήσει τους επίδοξους και «εν ενεργεία» δάσκαλους να γίνουν ικανοί και αποτελεσματικοί εκπαιδευτικοί. Έγινε, συνεπώς, προσπάθεια προσέγγισης του φαινομένου της μάθησης και της διδασκαλίας υπό το φως των σύγχρονων παιδαγωγικών και ψυχολογικών πορισμάτων, καλύπτοντας έτσι ένα μεγάλο κενό στο χώρο της Διδακτικής, καθόσον  η βιβλιογραφία στο συγκεκριμένο επιστημονικό πεδίο είναι πολύ περιορισμένη. Οι διάφορες απόψεις που εκθέτονται στο εν λόγω πόνημα στοχεύουν πρωτίστως στον εξοπλισμό του εκπαιδευτικού με θεωρητικούς στοχασμούς και πρακτικές τεχνικές, που θα διασφαλίσουν την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητά του μέσα στη σχολική τάξη. Ειδικότερα, ο δάσκαλος για να είναι επιτυχής στο έργο του πρέπει να κατέχει την απαραίτητη γνώση και εμπειρία σχετικά με  την εξέλιξη της διδακτικής επιστήμης, τη σχέση διδασκαλίας και μάθησης, τη σκοποθεσία και στοχοθεσία στην εκπαίδευση, τις στρατηγικές και τεχνικές που εφαρμόζονται στη διδακτική πράξη, τον προγραμματισμό-σχεδιασμό της διδασκαλίας, την ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων στη σχολική τάξη και τα διδακτικά μοντέλα. Ταυτόχρονα, οφείλει να διαθέτει την ικανότητα ώστε να δημιουργεί ένα εποικοδομητικό και ασφαλές κλίμα μέσα στην τάξη και να χειρίζεται κατάλληλα τα όποια προβλήματα πειθαρχίας και άτακτης συμπεριφοράς. Επιπλέον, οφείλει να αναγνωρίζει τη σημασία και την αξία των οπτικό-ακουστικών μέσων της διδασκαλίας και να διαμορφώνει θετική στάση προς την κατεύθυνση της ενσωμάτωσης των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, βοηθώντας τα να αναπτύξουν τις ικανότητές τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Παράλληλα, επειδή ο αποτελεσματικός εκπαιδευτικός δεν πρέπει να ξεχνά την επίδραση της αντικειμενικής αξιολόγησης στην πρόοδο των μαθητών, ορθόν είναι να επινοεί διαδικασίες αξιολόγησης προκειμένου να τους βοηθήσει να προσδιορίζουν ανά πάσα στιγμή τα επίπεδα βελτίωσης σε σχέση με την παλαιότερη πρόοδό τους. Τέλος, ο διδάσκων καλόν είναι συνδυάζει ικανοποιητικά την ικανότητα με την αποτελεσματικότητα και την κριτική σκέψη κατά την εκπλήρωση των διδακτικών του καθηκόντων.            

           



Επιστροφή