Header image  
Καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών  
line decor
  
line decor
 
 
 
 


 
 

ΙΙΙ. ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ - ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ – ΤΙΜΗΤΙΚΟΥΣ ΤΟΜΟΥΣ

1. «Εξάσκηση των εκπαιδευτικών στην ένταξη των ειδικών παιδιών στα κανονικά  σχολεία», Σχολείο και Ζωή, τεύχος 12, Δεκ. 1985, σ. 385-388.

2. «Σχεδιασμός του διδακτικού έργου σε επίπεδο ενότητας μαθήματος και αυτοαξιολόγηση του μαθητή», Σχολείο και Ζωή, τεύχος 11, Νοέμβρ. 1986, σελ. 337-346.

3. «Ο καθοδηγητικός ρόλος του σχολικού συμβούλου και η στάση του απέναντι στο διδακτικό προσωπικό», Συνάντηση, τεύχος 11-12, Ιούλ. – Δεκεμβ. 1986, σ. 3-16.

4. «Η ένταξη των παιδιών με ειδικές  εκπαιδευτικές ανάγκες στα κανονικά σχολεία», Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, τεύχος 11-15 , Μάης 1987, σ. 49-60.

5. «Η άσκηση της εξουσίας  και ο διευθυντής του σχολείου», Λόγος και Πράξη, τεύχος 31, Χειμώνας 1987, σ. 27-37.

6.«Οι ιδεολογικές και κοσμοθεωρητικές αρχές της Νεοελληνικής Εκπαίδευσης και η  εξέλιξή τους» Λόγος και Πράξη, τεύχος 40, Χειμώνας 1990, σ. 31-56.

7. «Στοχεύοντας σε μια διδασκαλία με ελάχιστα προβλήματα μη κανονικής συμπεριφοράς των μαθητών» Επιστημονικό Βήμα του Δασκάλου, τεύχος 1ο,  Γενάρης-Μάρτης 1991, σ. 18-28.

8. «Η τέχνη των ερωτήσεων σε μια αποτελεσματική διδασκαλία», Τα Εκπαιδευτικά, τεύχος 24, Φθινόπωρο 1991, σ. 56-61.

9. «Σύγχρονη αντίληψη για το ρόλο του εκπαιδευτικού κατά τη διδασκαλία», Νέα Παιδεία, τεύχος 62, Άνοιξη 1992, σ. 21-32.

10. «Η διδακτική διάσταση των αναλυτικών προγραμμάτων και των σχολικών βιβλίων της Δημοτικής Εκπαίδευσης», Πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, 16-17 Απριλίου 1994, με θέμα: Αναλυτικά Προγράμματα και    Διδακτικά Βιβλία στη Γενική Εκπαίδευση: Θεωρία και Πράξη, Εκπαιδευτήρια ο Πλάτων, σ. 80-92.

11. «Αλλαγή στάσεων και συμπεριφοράς δασκάλου και μαθητών κατά τη διδασκαλία των μαθημάτων του Δημοτικού Σχολείου», Νέα Παιδεία, τεύχος 72,   Φθινόπωρο 1994, σ. 78-79 (Έρευνα).

12. «Teaching practice developments for students intending to become primary school teachers: The Greek perspective», Educational Change and Development, v. 16, n. 2, 1996. Αναδημοσιεύτηκε με τον τίτλο: « Becoming primary school teachers: The Greek perspective», British Journal of In – Service Education, v. 24. n. 1, 1988.

13. «Η διδασκαλία των Μαθηματικών στη Γενική Εκπαίδευση: Προοπτικές και επιπτώσεις», πρακτικά Πανελληνίου Συνεδρίου 24-26 Οκτωβρίου 1996, με θέμα: Τα Μαθηματικά στην Εκπαίδευση και την Κοινωνία, Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ, Αθήνα, σ.15-26.

14. «Οι σχέσεις δασκάλου και μαθητών στην τάξη και οι επιπτώσεις τους στη διδασκαλία – μάθηση», ΜΑΚΕΔΝΟΝ, τεύχος 3, Άνοιξη 1977, σ.95-103.

15. «Η καλλιέργεια της κριτικής Σκέψης στο σχολείο: Οι καιροί ου μενετοί», ΜΑΚΕΔΝΟΝ, τεύχος 4, Χειμώνας 1977-98, σ. 31-44.

16. «Η ανάγκη για καλλιέργεια της κριτικής σκέψης στα σχολεία της Γενικής Εκπαίδευσης»,  Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου 13-15 Νοεμβρίου 1998 με θέμα: Ελληνική Παιδαγωγική και Εκπαιδευτική Έρευνα, Ναύπακτος 1998 σ. 97- 101.

17. «Τα μικρά δημοτικά σχολεία της επαρχιακής Ελλάδας. Διατήρηση ή συγχώνευσή τους σε σχολικά κέντρα; Ένα συνεχιζόμενο δίλημμα», Πρακτικά Συνεδρίου ΠΟΕΔ -ΔΟΕ 30 Απριλίου- 1 Μαΐου 1997, με θέμα: Περιφερειακά Σχολεία – Σχολικά Κέντρα, Λάρνακα Κύπρου , σ. 40 – 52.

18. «Η διδασκαλία της  Ελληνικής στο Δημοτικό Σχολείο με  τη χρήση πολυμέσων: Μια διδακτική προσέγγιση», Πρακτικά συνεδρίου, 12-14 Ιουνίου 1998, με θέμα: Η Ελληνική ως δεύτερη ή ξένη γλώσσα: Μια διαπολιτισμική προσέγγιση, Πάτρα, 1999, σ. 73-83, (συνεργασία).

19. «Η δια βίου εκπαίδευση: Αναγκαιότητα, πρακτικές θεωρήσεις και προοπτικές», Πρακτικά Διεθνούς Συνεδρίου, 11-13 Νοεμβρίου 1999 με θέμα: Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση: Διεθνής εμπειρία και ελληνική προοπτική, Βόλος, 1999, σ. 69-76.

20. «Introducing Greek through the use of multimedia» στο συλλογικό τόμο: Langeland, K. & Sura, S. (eds), The European dimension in  teacher education, University of Turku, Faculty of Education, Research Reports, Finland, 2000, σ. 141-144.

21. «Πολυγλωσσικό, πολυπολιτισμικό πρόγραμμα πολυμέσων, για συνεργασίες μεταξύ σχολείων της Ευρωπαϊκής Ένωσης», Πρακτικά Β΄ Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, Ιούνιος 2000 με θέμα: Οι νέες τεχνολογίες για την κοινωνία και τον πολιτισμό, Αθήνα, σ. 224-231.

22. «Το κρυφό  πρόγραμμα και ο διδακτικός- μαθησιακός ρόλος του στην τάξη» στο συλλογικό τόμο Παιδαγωγική και Εκπαίδευση, επιμέλεια Δ. Χατζηδήμου, εκδ. οίκος Αφοι Κυριακίδη α.ε., Θεσσαλονίκη 2001, σ. 715-727.

23. «Η  παιδαγωγική  διάσταση του έργου του Μίλτου Κουντουρά», Πρακτικά Ημερίδας 29 Μαΐου 2002 με θέμα: Μίλτος Κουντουράς: Ένας οραματιστής παιδαγωγός και ανιδιοτελής δάσκαλος, εκδ. Ατραπός, Αθήνα, 2003, σ. 27-45.

24. «Μάθηση και σχολείο», στο συλλογικό τόμο Συμβουλευτικής Γονέων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Αθήνα 2004, σ. 5-8. (συνεργασία)

25. «Η εξοικείωση του παιδιού με το σχολείο», στο συλλογικό τόμο Συμβουλευτικής Γονέων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Αθήνα 2004, σ. 8-12.

26. «Η ενθάρρυνση του μαθητή  για μάθηση στο σπίτι», στο συλλογικό τόμο Συμβουλευτικής Γονέων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Αθήνα 2004, σ. 12-17.

27. «Ελεύθερος χρόνος και εξωσχολικές δραστηριότητες των μαθητών», στο συλλογικό τόμο Συμβουλευτικής Γονέων της Γενικής Γραμματείας Εκπαίδευσης Ενηλίκων, Αθήνα 2004, σ. 12-17.

28. «Ενιαίο Πλαίσιο Προγραμμάτων σπουδών (ΕΠΠΣ): Μια νέα θεώρηση για τα Αναλυτικά Προγράμματα της Γενικής Εκπαίδευσης», σεμινάριο 26, Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, Μεταίχμιο, Αθήνα.

29. «Κοινωνία της γνώσης και προοπτική στη σύγχρονη εκπαίδευση», Πρακτικά Συνεδρίου , 4-5 Ιουνίου 2004, ΠΤΔΕ, Αθήνα, 2004.

30. «Σχολεία, εκπαιδευτικοί και διδασκαλία στην κοινωνία της γνώσης», Πρακτικά Ε΄ Πανελλήνιου Συνεδρίου με διεθνή συμμετοχή, 26-28 Νοεμβρίου 2004, τόμ. Α΄,  ΠΤΔΕ-Κ.Ε.ΕΠ.ΕΚ, Αθήνα, 2004, σ. 269-281.

31. «Η Εκπαίδευση στην παγκοσμιοποιημένη κοινωνία και οικονομία της μετανεωτερικής εποχής», 18ου Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Δ.Ο.Ε.- Π.Ο.Ε.Δ., Ρόδος, 14-15 Απριλίου 2004 (Τα Πρακτικά υπό έκδοση).

32. «Τα Παιδαγωγικά Τμήματα στον 21ο αιώνα: Πραγματικότητες και Προοπτικές», Συνέδριο ΙΠΕΜ ΔΟΕ-ΠΤΔΕ Πανεπιστημίου Κρήτης, Ρέθυμνο     10/2005 (Τα Πρακτικά υπό έκδοση).