Header image  
Καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών  
line decor
  
line decor
 
 
 
 

 
 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Ο Αθανάσιος Α. Τριλιανός είναι Καθηγητής της Διδακτικής Μεθοδολογίας στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών.  Είναι πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής του ιδίου Πανεπιστημίου  (1969), την οποία περάτωσε με υποτροφία του κληροδοτήματος Γ. Βοστάνη Μυτιλήνης (ΦΕΚ 165/20-5-1965, τεύχ. 3ον).
Υπηρέτησε τη στρατιωτική του θητεία (1969-1971) και στη συνέχεια έκανε μεταπτυχιακές σπουδές για μια πενταετία στα Πανεπιστήμια των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής: University of Hartford, Trinity College και University of Connecticut,  απ’ όπου  έλαβε τα πτυχία Master of Education (1973), Six Year Programme Certificate (1975)  (Προδιδακτορικό),  και Doctor of Philosophy (1977)  στις Επιστήμες της Αγωγής.
Για την περάτωση των διδακτορικών σπουδών του είχε λάβει από το πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Connecticut υποτροφία για σχετική έρευνα. Είναι κάτοχος της Αγγλικής Γλώσσας (πιστοποιητικό επάρκειας του Υπουργείου Εθνικής Παιδείας). Συμμετείχε στο Διεθνές Σεμινάριο: Making In – Service Education Effective, που διοργάνωσε το Πανεπιστήμιο του Cambridge, Αγγλία (1995), για θέματα  επιμόρφωσης και μετεκπαίδευσης των  εκπαιδευτικών.
Το διδακτικό έργο του άσκησε στο Ελληνικό Σχολείο  της ομογενειακής παροικίας του Αγ. Γεωργίου, Hartford (1972-1976) Η.Π.Α.,  καθώς και σε γυμνάσια και λύκεια της Λέσβου και της Αττικής ως φιλόλογος καθηγητής της Δημόσιας Μέσης Εκπαίδευσης, στην οποία διορίσθηκε τον Αύγουστο του 1977. Το 1981 αποσπάσθηκε στη Μαράσλειο Παιδαγωγική Ακαδημία ως καθηγητής της Παιδαγωγικής και εκεί δίδαξε μέχρι το 1988. Κατά το επόμενο ακαδημαϊκό έτος 1988-1989 δίδαξε επίσης παιδαγωγικά μαθήματα  στη ΣΕΛΔΕ Αθηνών. Την 25-10-1989 εξελέγη στη βαθμίδα του Επίκουρου Καθηγητή  και στο γνωστικό αντικείμενο Διδακτική Μεθοδολογία: Θεωρία και Πράξη και την 1- 11-1990 ανέλαβε καθήκοντα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών, όπου και υπηρετεί μέχρι σήμερα, αφού εξελίχθη στη βαθμίδα του Αναπληρωτή Καθηγητή  την 21-4- 1994 και στη βαθμίδα του Καθηγητή την 14-4-1998.
Ως μέλος ΔΕΠ του Πανεπιστημίου Αθηνών δίδαξε παράλληλα το μάθημα της Διδακτικής Μεθοδολογίας στο Τμήμα Οικονομικής Επιστήμης και στο Τμήμα  Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιά (1989-1994), στο Μαράσλειο Διδασκαλείο Δημοτικής Εκπαίδευσης (1994 μέχρι σήμερα), και σε μεταπτυχιακό επίπεδο στην κατεύθυνση της Εφαρμοσμένης Παιδαγωγικής του Π.Τ.Δ.Ε. (1995 μέχρι σήμερα), καθώς και στο Πρόγραμμα Θεωρία της Διδασκαλίας και Αξιολόγησης του Τομέα Παιδαγωγικής της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών (1997 μέχρι 2004). Επί πλέον έχει διδάξει στο Πρόγραμμα Ακαδημαϊκής και  Επαγγελματικής Αναβάθμισης των Εκπαιδευτικών της  Α/θμιας Εκπαίδευσης  (εξομοίωση) (1998 μέχρι σήμερα).
Υπήρξε Υποδιευθυντής (1994-1995), Αντιπρόεδρος (1995-1996) του Μαρασλείου Διδασκαλείου Δημοτικής Εκπαίδευσης και Πρόεδρός του (1996-1998, 2002 -2004). Χρημάτισε Αντιπρόεδρος του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου και Πρόεδρος των Τμημάτων  Αξιολόγησης και Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ιδίου ιδρύματος (1999-2000).
Εξελέγη και  άσκησε τα καθήκοντα του Προέδρου του Παιδαγωγικού Τμήματος Δ.Ε.  του Πανεπιστημίου Αθηνών (2000-2002 και 2004 μέχρι σήμερα). Είναι μέλος του Παιδαγωγικού Κέντρου: ‘‘The Isaac N. Thut World Educational Center’’ Connecticut, Η.Π.Α., της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος και του Κέντρου Έρευνας, Επιστήμης και Εκπαίδευσης. Στις δύο τελευταίες επιστημονικές ενώσεις υπήρξε Αντιπρόεδρος. Ακόμα έχει διοργανώσει και έχει συμμετάσχει ως Πρόεδρος, Αντιπρόεδρος και μέλος οργανωτικών και επιστημονικών επιτροπών σε διεθνή και πανελλήνια συνέδρια με διεθνή συμμετοχή με  ή χωρίς επιστημονικές ανακοινώσεις.
Υπήρξε Αξιολογητής των νέων σχολικών εγχειριδίων του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου στο μάθημα της Γλώσσας στις τάξεις Γ΄ και Ε΄. Συνεργάσθηκε σε πολλές επιτροπές και ομάδες εργασίας του ΥΠΕΠΘ για εκπαιδευτικά θέματα.