Header image  
Καθηγητής Διδακτικής Μεθοδολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών  
line decor
  
line decor
 
 
 
 

 
 

Στη συγκεκριμένη μονογραφία έγινε προσπάθεια για να αναλυθεί και εξετασθεί σε βάθος το ζήτημα της κριτικής σκέψης και της δυνατότητάς της  για συστηματική καλλιέργεια σε όλες τις βαθμίδες της Ελληνικής Εκπαίδευσης μέσα από καθημερινές διδακτικές τεχνικές, που μπορούν να ενταχθούν στη διδακτική διαδικασία ή μέσα από συγκεκριμένα μαθήματα, όπως είναι η Φιλοσοφία, η Λογική, τα Μαθηματικά κ.ά. Με δεδομένο ό,τι ζουν σε έναν κόσμο επιταχυνόμενης αλλαγής και πολυπλοκότητας, οι άνθρωποι θα μπορέσουν να επιβιώσουν μόνον εάν αναπτύξουν ως μαθητές έναν τρόπο σκέψης και μάθησης, που περιλαμβάνει πολύ μεγάλη πνευματική πειθαρχία και ικανότητα για αυτο – αξιολόγηση.
Επικεντρωμένο στην παραπάνω ιδέα – κλειδί, το βιβλίο ξεκινά προσεγγίζοντας τους ορισμούς της κριτικής σκέψης και τα βασικά της χαρακτηριστικά, καθώς και τη σπουδαιότητα της  εφαρμογής και ανάπτυξής της στα σχολεία. Επίσης κρίθηκε απαραίτητη, η σύγκριση ανάμεσα στην κριτική και τη δημιουργική σκέψη, έτσι ώστε να φανεί ότι αυτά τα είδη σκέψης συνάπτονται και αλληλοεπηρεάζονται. Μια σύντομη ανασκόπηση της εξέλιξης της κριτικής σκέψης από την Ελληνική αρχαιότητα μέχρι σήμερα αποτελεί άλλο ένα ουσιώδες θέμα του συγκεκριμένου πονήματος, έτσι ώστε να μπορέσει ο αναγνώστης να παρακολουθήσει την εξέλιξή της και τους υποστηρικτές της με το πέρασμα των αιώνων. Το μεγαλύτερο μέρος του βιβλίου, όμως, αναφέρεται σε τεχνικές, αρχές, διαδικασίες, διδακτικά μοντέλα και μαθήματα που βοηθούν τους μαθητές να εξασκήσουν και να προάγουν τις κριτικές ικανότητες και δεξιότητες, καθιστώντας τους έτσι ικανούς ώστε  να αντιμετωπίζουν με επιτυχία τα προβλήματα της καθημερινής ζωής.


Επιστροφή