Εισαγωγή - Το σκεπτικό του προγράμματος

Σχετικά με το MAP prOject
Σκεπτικό του προγράμματος
Συμμετέχοντες
Εκπαίδευση στις Φ.Ε.
Ιστορία των Φ.Ε.
Στρατηγικές διδασκαλίας και μάθησης
Η περίπτωση της πτώσης των σωμάτων
 


Το Σκεπτικό του προγράμματος

Το πρόγραμμα “The MAP project”σκοπεύει να βελτιώσει την ποιότητα της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες σε ευρωπαϊκό επίπεδο με το να ενθαρρύνει τη συνεργασία μεταξύ πέντε Ευρωπαϊκών πανεπιστημίων.

Η εκπαίδευση στις Φυσικές Επιστήμες καθώς και η ιστορία της επιστήμης είναι οι δύο κύριοι πυλώνες για την ανάπτυξη ενός δυναμικού δικτυακού τόπου που μπορεί να λειτουργήσει σαν ένα πρόγραμμα επιμόρφωσης, αυτών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες, στο διαδίκτυο. Η ιστορία των Φυσικών Επιστημών παρέχει υλικό και περιπτώσεις μελέτης που με τη συνέργεια των σύγχρονων αρχών της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες αποτελούν τη βάση του προγράμματος για την επιμόρφωση αυτών που διδάσκουν Φυσικές Επιστήμες. Αυτό το ηλεκτρονικό πρόγραμμα έχει σκοπό να βοηθήσει τους διδάσκοντες τις Φυσικές Επιστήμες να αναστοχαστούν και πιθανόν να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους γύρω από κρίσιμα ζητήματα της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών, όπως η φύση των Φυσικών Επιστημών, η φύση της μάθησης και η φύση της διδασκαλίας καθώς και πώς αυτά τα ζητήματα μέσω της διδασκαλίας οδηγούν στη δημιουργία συγκεκριμένων νοημάτων για την Επιστήμη τόσο στους διδάσκοντες όσο και στους μαθητές, για το ρόλο του διδάσκοντα, το ρόλο της γλώσσας και το ρόλο των μαθησιακών δραστηριοτήτων στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.

Οι μετέχοντες στο πρόγραμμα : ”The MAP project” προσδοκούν ότι τα αποτελέσματα του προγράμματος μπορούν να βοηθήσουν τους εκπαιδευτικούς της τάξης να:

1. Βελτιώσουν τις γνώσεις τους γύρω από την ιστορία των Φυσικών Επιστημών και στο πώς το υλικό ή η μελέτη περίπτωσης από την ιστορία των Φυσικών Επιστημών μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να βελτιώσει τη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.

2. Κατανοήσουν τη συνεισφορά που έχουν οι διάφορες κουλτούρες στην επιστημονική πρόοδο (οι Φυσικές Επιστήμες δεν έχουν αναπτυχθεί σε κοινωνικό κενό η πρόοδό τους εξαρτιόταν πάντοτε από το κοινωνικό, οικονομικό, ακόμα και από το θρησκευτικό περιβάλλον στο οποίο έζησαν και εργάστηκαν οι επιστήμονες).

3. Γίνουν ικανοί να διδάξουν Φυσικές Επιστήμες κατά ένα περισσότερο διαλογικό τρόπο, χρησιμοποιώντας μια ποικιλία διδακτικών/μαθησιακών στρατηγικών(διδασκαλία με τη βοήθεια κειμένων, παιχνιδιών, πειραμάτων, με τη χρήση βίντεο και παιχνίδι ρόλων, προσομοιώσεων ,αντιπαράθεσης, επιχειρηματολογίας, δράματος, συνεργατικής έρευνας, και εργασίας σε ομάδες) και επίσης να πληροφορηθούν και να αναπτύξουν τις δικές τους μεταδιδακτικές στρατηγικές.

4. Γίνουν ικανοί να διδάξουν Φυσικές Επιστήμες μέσω της ιστορίας τους με σκοπό την προαγωγή των μετα- διδακτικών δεξιοτήτων και στάσεων που ενθαρρύνουν την εκπαίδευση των πολιτών του μέλλοντος στο πλαίσιο του επιστημονικού αλφαβητισμού.