Ο
εισαγωγικός προβληματισμός είναι πάλι
ένα λογοτεχνικό απόσπασμα σύμφωνα με
το οποίο οι μαθητές σχεδιάζουν σ' ένα
φανάρι τον τρόπο που διαδίδεται το φως (το
φως που βγαίνει από τις τρύπες του
φαναριού).
Σύμφωνα
με την επιστημονική άποψη το φως καθώς
βγαίνει από τις τρύπες διαδίδεται
ευθύγραμμα.
Συνήθως
οι μαθητές σχεδιάζουν καμπύλες, ή
ζωγραφίζουν ένα λουτρό φωτός.
Κατασκευάζουμε
στη συνέχεια το δικό μας φανάρι.
Το
χαρτοκιβώτιο (π.χ. από γάλα ΝΟΥΝΟΥ)
λειτουργεί σαν σκοτεινός θάλαμος.
Μπορούμε να φωτίσουμε το φανάρι
ανοίγοντας μία τρύπα στο κάτω μέρος του
«σκοτεινού θαλάμου».
Εκεί
διαπιστώνουν ότι το φως που βγαίνει από
το δικό τους φανάρι διαδίδεται
ευθύγραμμα.
Οι
μαθητές διακρίνουν τη φωτεινή δέσμη
από τη φωτεινή αχτίνα με βάση τις
επιστημονικές πληροφορίες και τις
εικόνες.
Την
ευθύγραμμη διάδοση του φωτός
διαπιστώνουν και με την πειραματική
διαδικασία που ακολουθεί,
Σχεδιάζουν την μορφή του
λάστιχου όταν βλέπουν ή δεν βλέπουν το
φως του κεριού. |