ΑΡΧΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ

 

 

1.    ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΕ ΣΥΝΕΔΡΙΑ

 

. ΣΥΝΕΔΡΙΑ  ΕΛΛΗΝΙΚΑ

·       Στο 1ο Συνέδριο Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και των Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 29-31 Μαϊου, 1998, που οργανώθηκε από το Π.Τ.Δ.Ε. του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης παρουσιάστηκε σε συνεργασία  εργασία με θέμα:

1. “Η έννοια του χρόνου σε μαθητές της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης”.

 ·       Στη διημερίδα με θέμα:  “Οι Φυσικές Επιστήμες και η Τεχνολογία στην Α΄/βάθμια Εκπαίδευση” που διοργάνωσε το Π.Τ.Δ.Ε. του Παν/μιου Αθηνών στις 7 - 8  Φεβρουαρίου 1997, παρουσίασα εισηγήσεις με θέματα:

1. “Ο ρόλος του ορισμού στην κατανόηση των  φυσικών εννοιών όπως αυτοί παρουσιάζονται στα σχολικά εγχειρίδια του Δημοτικού”.

2.“Το δραματικό παιγνίδι ως εναλλακτικό διδακτικό εργαλείο στη διδασκαλία θεμάτων των Φυσικών Επιστημών, όπου υπάρχει έλλειψη εποπτείας - η περίπτωση της Φωτοσύνθεσης”

3. “Πρόταση διδακτικής παρέμβασης για έννοιες που χρησιμοποιούνται αδιάκριτα: η περίπτωση των εννοιών θερμότητα και θερμοκρασία”

·       Στο  Πανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Πάτρα, Μάιος 1996, παρουσίασα σε συνεργασία δύο εργασίες.

 1.Εμπόδια και εφόδια για την ανάπτυξη των σωματιδιακών μοντέλων της ύλης σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης”.

 

2.Ο ρόλος της Γλώσσας στην εννοιολογική αλλαγή σε έννοιες των Φυσικών επιστημών σε μαθητές Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης”

·       Κοινό Συνέδριο των Ενώσεων Ελλήνων και Κυπρίων Φυσικών, Ηράκλειο, Κρήτη, Απρίλιος 1996.

Παρουσιάστηκαν τρεις ερευνητικές εργασίες με συνεργάτες μου ως εξής:

1. “Οι Εικονικές Αναπαραστάσεις των Μοντέλων της Σωματιδιακής Δομής της Ύλης στα Σχολικά Βιβλία και ο Ρόλος τους στην Κατανόηση των Σχετικών Εννοιών”.

2. “Η εκπαίδευση των μελλοντικών δασκάλων στην εποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας της σωματιδιακής δομής της ύλης”.

3. “Πρόγραμμα επιμόρφωσης των δασκάλων στην εποικοδομητική προσέγγιση της Διδασκαλίας των Φυσικών στο Δημοτικό Σχολείο”.

·       Στο Ε’ Κοινό Συνέδριο Ελλήνων και Κυπρίων Φυσικών (Λευκωσία 1994).

Παρουσιάστηκαν τρεις ερευνητικές εργασίες με συνεργάτες μου ως εξής:

1. Η αναλυτική σκέψη σε μαθητές ηλικίας 16-18 ετών: Ανάλυση των αποτελεσμάτων του Δ’ Πανελλήνιου Διαγωνισμού Φυσικής.”   

2. Εναλλακτικές απόψεις επιμορφούμενων δασκάλων στα Π.Ε.Κ. Αθήνας σε θέματα Ηλεκτρισμού.”   

3. Η εκπαίδευση αυτών που θα διδάξουν τις Φυσικές Επιστήμες το 2000. Η πρόταση της UNESCO και η Ελληνική πραγματικότητα.”

·       Πανελλήνιο Παιδαγωγικό Εκπαιδευτικό Συνέδριο με διεθνή συμμετοχή. Αναλυτικά προγράμματα και Διδακτικά βιβλία στη Γενική Εκπαίδευση, Απρίλιος 1994.

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα “Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών από τα αναλυτικά προγράμματα και τα σχολικά εγχειρίδια. Η προοπτική του 21ου αιώνα.”

·       Στο 10ο Μαθηματικό Συνέδριο Μαθηματικής Παιδείας της Ε.Μ.Ε. (Καλαμάτα 1993).

Παρουσιάστηκαν δύο ερευνητικές εργασίες με συνεργάτες μου ως εξής:

1. Η εποικοδομητική προσέγγιση στη Διδασκαλία και στη μάθηση των Μαθηματικών και της Φυσικής στο Δημοτικό Σχολείο.”   

2.Το μαθηματικό περιεχόμενο της Φυσικής και τα Μαθηματικά όπως καταγράφονται στα σχολικά βιβλία Γυμνασίου-Λυκείου.”   

·        Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής, Ένωση Ελλήνων Φυσικών, Κομοτηνή 1993.

Παρουσιάστηκαν δύο ερευνητικές εργασίες με συνεργάτες μου ως εξής:

1)   “Σύγκριση των αντιλήψεων των τεταρτοετών φοιτητών του ΠΤΔΕ και μαθητών Ε΄ και Στ΄ Τάξης του Δημοτικού, σχετικά με την έννοια της άνωσης στα υγρά”.

2)   “Εναλλακτικές απόψεις μετεκπαιδευομένων καθηγητών των Φυσικών Επιστημών στα Π.Ε.Κ. Αθήνας σε θέματα ηλεκτρισμού”.

·       2ο Συμπόσιο για την Παιδεία “Η προσχολική Αγωγή στη Ελλάδα”, Πανεπιστήμιο Πατρών, Σεπτέμβριος 1992.

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα “Επιστημονικές διαδικασίες και επιστημονικές έννοιες των Φυσικών επιστημών στο πρόγραμμα του Νηπιαγωγείου. Η έννοια της κίνησης, όπως την αντιλαμβάνονται τα νήπια 5-6 ετών.”

·        Ένωση Ελλήνων Φυσικών και Ένωση Κυπρίων Φυσικών, Λαμία Δεκέμβριος 1991.

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα Η έννοια της Δύναμης, όπως την αντιλαμβάνονται οι τεταρτοετείς φοιτητές του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών”.

·        Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Σχολική εμπειρία, Θεωρία και Πράξη, Ρόδος, Νοέμβριος 1990.

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα “Δυσκολίες στην πρακτική άσκηση των φοιτητών στο μάθημα της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αθηνών”.

·       Συμμετείχα στο συνέδριο που αφορούσε τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Πανεπιστήμιο Αιγαίου, Μάρτιος 1988.

·       Πανελλήνιο Συνέδριο ΟΛΜΕ, Θεσσαλονίκη, Απρίλιος 1987.

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα “Την αξιολόγηση του μαθητή.”

·       Πανελλήνιο Συνέδριο Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Αθήνα, Δεκέμβριος 1986.

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα “Το καινούργιο βιβλίο Φυσικής της Α΄ Λυκείου, Φιλοσοφία και δομή του”.

·       Πανελλήνιο Συνέδριο Ένωσης Ελλήνων Φυσικών, Καλαμάτα, Σεπτέμβριος 1983.

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα “Ένα σχέδιο αναλυτικού προγράμματος της Φυσικής της Γ΄ Λυκείου, δέσμες (Α,Β)”.

·       Κοινό Συνέδριο της Ένωσης Ελλήνων Φυσικών και της Ένωσης Κυπρίων Φυσικών, Λευκωσία, Μάιος, 1982. 

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα “Ενοποίηση της διδασκαλίας των Φυσικών στο Γυμνάσιο”.

·       Το Εκπαιδευτικό Συνέδριο της ΟΛΜΕ, Αθήνα, Μάιος 1980.

Υπήρξα μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής, μέλος  του τιμητικού προεδρείου, μέλος της συντακτικής επιτροπής για την έκδοση των πρακτικών.

·       Πανελλήνιο Συνέδριο Φυσικής, Λαμία, Μάρτιος 1978.

Παρουσίασα εισήγηση με θέμα “Τα αναλυτικά προγράμματα Φυσικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση”.

 

 

 

 

 

     
  Τελευταία ενημέρωση: 04 Οκτωβρίου 2002  
Επικοινωνία   |Σχόλια   Αρχική Σελίδα