Το
περιεχόμενο του μαθήματος
-
Ιστορία
της διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών.
-
Οι
σχολές των αρχαίων Ελλήνων Φυσικών
Φιλοσόφων
-
Η
περίοδος του Μεσαίωνα.
-
Η
περίοδος της Αναγέννησης
-
Η
διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στη
θεσμοθετημένη εκπαίδευση, 19ος αιώνας.
-
Η
διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών έως
το 1960.
-
Τα
¨καινοτομικά¨ Αναλυτικά Προγράμματα.
-
Τα
Αναλυτικά Προγράμματα και η διδασκαλία
των Φυσικών Επιστημών. Προβληματισμός
και προτάσεις για τον 21ο αιώνα.
-
Η
ιστορία των Φυσικών Επιστημών και το
Αναλυτικό Πρόγραμμα.
-
Η
ιστορία των Φυσικών Επιστημών και το
Αναλυτικό Πρόγραμμα και ο τρόπος
ένταξής της στο Αναλυτικό Πρόγραμμα
και τη διδασκαλία.
-
Τα
πειράματα που άλλαξαν την άποψή μας για
τη φύση: μια αφορμή για διαθεματική
διεπιστημονική προσέγγιση στη
διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
-
Η
Φιλοσοφία των Φυσικών Επιστημών και το
Αναλυτικό Πρόγραμμα.
-
Η
φιλοσοφία της γνώσης ( Γνωσιολογία) και
η επιστημονική γνώση.
-
Η
φιλοσοφία της γνώσης ( Γνωσιολογία) και
η μάθηση της επιστημονικής γνώσης για
τη φύση.
-
Η
Φιλοσοφική θεώρηση των Αναλυτικών
Προγραμμάτων των Φυσικών Επιστημών.
-
Η
Ιστορία και η Φιλοσοφία των
Φυσικών Επιστημών στη σχολική τάξη:
Παραδείγματα αξιοποίησής τους
διδασκαλία.
-Το «Όργανον» του Αριστοτέλη.
Η ταξινόμηση των υλικών σωμάτων, των
φυτών, των ζώων και των φαινομένων. Μια
εισαγωγή στις διαδικασίες της
Επιστημονικής Μεθόδου.
-Η κίνηση του εκκρεμούς: Ο
τρόπος μελέτης, τα συμπεράσματα του
Γαλιλαίου, το φιλοσοφικό υπόβαθρο της
εργασίας του.
-Ο M.
Faraday
και
η ποικιλία των ηλεκτρικών φαινομένων:
μια πρόταση για αναζήτηση της
ενοποιητικής οντότητας. Οι εξελίξεις
που τον δικαίωσαν.
- Η πέψη των τροφών: Ο W.
Beaumont
και
στροφή προς τη χημική θεώρηση της
διδασκαλίας της πέψης.
Τα σημαντικότερα
επιστημολογικά ρεύματα και η
διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
-
Επαγωγισμός.
-
Υποθετικό-Παραγωγικό.
-
Η
Συμφραστική σχολή.
-
Σχετικισμός.
Υποχρεώσεις
φοιτητών.
Οι φοιτητές που θα παρακολουθήσουν το
μάθημα θα πρέπει να λάβουν μέρος σε
γραπτές εξετάσεις που διεξάγονται στο
τέλος του εξαμήνου.
|