|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002
–Απόγευμα |
15:30-16:15 |
Προσκεκλημένη ομιλία- Αμφιθέατρο Aula |
|
Ζαγούρας Χ., Καθηγητής, Πανεπιστήμιο Πατρών Διευθυντής
Τομέα Επιμόρφωσης και Κατάρτισης του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών |
Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην αξιοποίηση των Τ.Π.Ε. στην εκπαίδευση |
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
Πέντε Παράλληλες Συνεδρίες |
|
|
|
16:15-18:00 |
Συνεδρία 13 |
Αίθουσα |
|
Διδακτικές Στρατηγικές |
Προεδρείο: |
|
Κουμαράς Π., |
Ένα νέο υδραυλικό ανάλογο του ηλεκτρικού κυκλώματος |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
|
Περδίκης Γ., |
Δοκιμή και αξιολόγηση ενός νέου υδραυλικού αναλόγου του ηλεκτρικού
κυκλώματος ως διδακτικό εργαλείο |
|
Καθηγητής Β/θμιας Εκπαίδευσης |
|
Κουμαράς Π., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
|
Καρνέζου Μ., |
Πρακτικές εκπαιδευτικών όταν συνοδεύουν μαθητές στο Τεχνικό Μουσείο
Θεσσαλονίκης |
|
Μεταπτυχιακή φοιτήτρια, |
|
Π.Τ.Δ.Ε.,
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
|
Καριώτογλου Π., |
|
Επίκουρος Καθηγητής, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
|
Τσουμέτης Α., |
Η διδασκαλία των μη γραμμικών δυναμικών συστημάτων στο Δημοτικό Σχολείο |
|
Τσελφές Β., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, |
|
Τ.Ε.Α.Π.Η. Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Πατσαδάκης Μ., |
|
Υποψήφιος Διδάκτορας |
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
16:15-18:00 |
Συνεδρία 14 |
Αίθουσα |
|
Αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων |
Προεδρείο: |
|
Ιδέες μαθητών & εκπαιδευτικών |
|
|
Σολομωνίδου Χ., |
Η αντίληψη ότι ο αέρας υπάρχει παντού ως εμπόδιο για την κατανόηση της δομής
της ύλης |
|
Επίκουρη Καθηγήτρια, |
|
Π.Τ.Π.Ε., Πανεπιστήμιο
Θεσσαλίας |
|
Λοντρίδου Π., |
|
Φυσικός-Υποψήφια διδάκτορας, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
|
Καλπία Β., |
Οι απόψεις και οι δυσκολίες φοιτητών για την ανάκλαση του φωτός |
|
Υποψήφια Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης |
|
Μίχας Π., |
|
Επίκουρος Καθηγητής , |
|
Π.Τ.Δ.Ε , Δημοκρίτειο
Πανεπιστήμιο Θράκης |
|
Καμηλάτος Χ., Χημικός- Καθηγητής Β/θμιας Εκπαίδευσης, |
Ανάλυση επιδόσεων στις πανελλαδικές εξετάσεις Χημείας Γενικής Παιδείας 1999 |
|
Μεταπτυχιακός φοιτητής στη Διδακτική των Φ.Ε. |
|
Σταμοβλάσης Δ., Διδάκτορας Διδακτικής των Φ.Ε. |
|
Ζαρωτιάδου Ε., Διδάκτορας Διδακτικής της Χημείας |
|
Παπαοικονόμου Δ., Καθηγητής Β/θμιας Εκπαίδευσης |
|
Τσαπαρλής Γ.,Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Χημείας,
Τομέας Φυσικοχημείας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
Πήλιουρας Π., |
Συγκριτική μελέτη των απόψεων των Ελλήνων και Κυπρίων εκπαιδευτικών της
Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη συνεργατική μάθηση στη διδασκαλία των
Φυσικών Επιστημών |
|
Δάσκαλος- Μαθηματικός-
Υποψήφιος Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Κόκκοτας Π., |
|
Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Γεωργίου Α., Φοιτητής στο Π.Τ.Δ.Ε., |
|
Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Νικολάου Χ., Φοιτήτρια στο Π.Τ.Δ.Ε., |
|
Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
16:15-18:00 |
|
Αίθουσα |
|
Συνεδρία 15 |
Προεδρείο: |
|
Νέες τεχνολογίες- Διαδίκτυο |
|
|
Μίχας Π., |
Χρήση του ηλεκτρονικού υπολογιστή για τη διδασκαλία της τάσης από επαγωγή |
|
Επίκουρος Καθηγητής, Π.Τ.Δ.E., |
|
Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης |
|
Ψωίνος Γ., |
Ανάπτυξη Πολυμεσικής Εφαρμογής για την Εισαγωγή Βασικών Εννοιών των Μη
Γραμμικών Δυναμικών Συστημάτων στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση |
|
Φυσικός-Καθηγητής Πληροφορικής Β/θμιας Εκπαίδευσης, M.Sc. Ηλεκτρονικοί
Αυτοματισμοί, Υποψήφιος Διδάκτορας, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών, |
|
Σκορδούλης Κ., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Θάνος Δ., |
Εφαρμοσμένα Μαθηματικά και υπολογιστές στη μελέτη προβλημάτων της
Δυναμικής-- Εφαρμογή στη Φυσική του Λυκείου |
|
Φυσικός - Διδάκτορας Μαθηματικών Ε.Μ.Π. - Υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Γ’' Διεύθυνση
Δ.Ε. Αθηνών |
|
Παναγιώτου Α., |
Εφαρμογή Πολυμέσων με θέμα: «Οι καταστάσεις της ύλης» |
|
Χημικός Μηχανικός, Καθηγητής Β/θμιας, Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης,
Διδακτική της Χημείας και Νέες Τεχνολογίες |
|
Γιαννακουδάκης Π., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής-Εργαστήριο Φυσικής Χημείας, |
|
Τμήμα Χημείας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
16:15-18:00 |
Συνεδρία 16 |
Αίθουσα |
|
Αναλυτικά Προγράμματα |
Προεδρείο: |
|
Σχολικά εγχειρίδια |
|
|
Χατζηγεωργίου Γ., |
Οι Φυσικές Επιστήμες από μια ολιστική-οικολογική προοπτική και ορισμένοι
προβληματισμοί σχετικοί με τους σκοπούς και τα περιεχόμενα των Αναλυτικών
Προγραμμάτων |
|
Επίκουρος Καθηγητής, ΤΕΠΑΕ Πανεπιστήμιο Αιγαίου |
|
Έξαρχος Γ., |
|
Υποψήφιος Διδάκτορας, ΤΕΠΑΕ Πανεπιστήμιο Αιγαίου |
|
Κουνατίδου Χ., |
Διερευνώντας προτάσεις για τα Αναλυτικά Προγράμματα Φυσικών Επιστημών του 21ου αιώνα: η περίπτωση
του Science beyond 2000 |
|
Δασκάλα – Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης |
|
Καριώτογλου Π., |
|
Επίκουρος Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., |
|
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
|
Τσελφές Β., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, |
|
Τ.Ε.Α.Π.Η. Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Σκλαβενίτη Σ.,
Εκπαιδευτικός Β/θμιας Εκπαίδευσης, Υποψήφια Διδάκτορας,, Π.Τ.Δ.Ε.,
Πανεπιστήμιο Πατρών |
Αποτελέσματα από την ανάλυση των σχολικών εγχειριδίων για τις Φυσικές
Επιστήμες |
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
16:15-18:00 |
|
Αίθουσα |
|
Συνεδρία 17 |
Προεδρείο: |
|
Φυσικές Επιστήμες-Τεχνολογία-Κοινωνία |
|
|
Χατζηνικήτα Β., |
Εννοιολογική και γλωσσολογική ανάλυση παιδικών βιβλίων: η περίπτωση της
“Αντζέντας 21 για παιδιά” |
|
Επίκουρη Καθηγήτρια, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου |
|
Χρηστίδου Β., |
|
Επίκουρη Καθηγήτρια, |
|
Π.Τ.Π.Ε. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
|
Δημητρίου Α. , |
|
Διδάκτορας-διδάσκουσα, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου |
|
Κεκές Ι.,
Λέκτορας, Π.Τ.Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Αθηνών |
Πολυπλοκότητα και μοντελοποίηση ανάμεσα στο «Μέρος» και στο «Όλο». Μια
Συστημική-Κυβερνητική προσέγγιση με έμφαση στην παρατήρηση ενός συστήματος
με «Διαδοχική επιλεκτική εστίαση» |
|
Δημόπουλος Κ., Φυσικός-Διδάσκων, Π.Τ.Δ.Ε.,
Πανεπιστήμιο Αιγαίου |
Ο ημερήσιος τύπος ως εκπαιδευτικό υλικό για την προώθηση της επιστημονικής
και της τεχνολογικής εγγραματοσ |
|
Δρακοπούλου Μ., |
Κουλτούρα και Οπτική Επικοινωνία ό,τι αφορά τα εγχειρίδια των Φυσικών
Επιστημών |
|
Δασκάλα-Υποψήφια Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Σκορδούλης Κ., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Χαλκιά Κρ., |
|
Φυσικός, Λέκτορας, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
8:00-18:30 |
Διάλειμμα |
|
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
18:30-20:30 |
Συνεδρία 18 |
Αίθουσα |
|
Διδακτικές Στρατηγικές |
Προεδρείο: |
|
Σαραντόπουλος Π., |
Απόψεις μαθητών Γυμνασίου για χυμικά φαινόμενα- Χυμικές αντιδράσεις και ο
παρεμβατικός ρόλος των αναλογιών |
|
Χημικός- Καθηγητής Β/θμιας
Εκπαίδευσης, |
|
Διδάκτορας στη Διδακτική των φυσικών Επιστημών |
|
Πιλάτου Β., |
Συσχετίζοντας την παράλληλη σύνδεση λαμπών στο εργαστήριο με την παράλληλη
σύνδεση συσκευών στο σπίτι: αναπαραστάσεις μαθητών/ριών Ε’ και Στ’ τάξης του
δημοτικού σχολείου |
|
Δασκάλα - Υποψήφια Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
|
Σταυρίδου Ε., |
|
Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
|
Πήλιουρας Π., |
Το επίπεδο διαλόγου και συζήτησης στη διδασκαλία των Φ.Ε. του Δημοτικού
Σχολείου |
|
Δάσκαλος – Υποψήφιος Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Κόκκοτας Π., |
|
Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Χατζή Μ., |
|
Δασκάλα - Υποψήφια Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Ριζάκη Α., |
|
Δασκάλα-Υποψήφια Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Ντάλης Στ., |
|
Φοιτητής, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Παπαελευθερίου Α., |
|
Φοιτήτρια, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Παντίδης Στ., * |
Η διαπολιτισμική διάσταση στη συνεργατική μάθηση στις Φυσικές Επιστήμες |
|
Σταυρίδου Ε., * Καθηγήτρια, |
|
* Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστημίου Θεσσαλίας |
|
|
|
|
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
18:30-20:30 |
Συνεδρία 19 |
Αίθουσα |
|
Αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων |
Προεδρείο: |
|
Ιδέες μαθητών & εκπαιδευτικών |
|
|
Τσιτουρίδου Μ.,
Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής
και Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Σχολή,Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Διδάσκοντας τις Φυσικές Επιστήμες στην Προσχολική Εκπαίδευση: οι απόψεις των
νηπιαγωγών |
|
Σταμοβλάσης Δ., |
Θεωρία πολυπλοκότητας: δυνατότητες εφαρμογής μη γραμμικών μεθόδων σε
ποσοτικές έρευνες της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών |
|
Χημικός, M.Sc.-Διδάκτορας Διδακτικής των Φ.Ε., Τμήμα Χημείας, Τομέας
Φυσικοχημείας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
Τσαπαρλής Γ., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα
Χημείας, |
|
Τομέας Φυσικοχημείας, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
Ριζάκη Α., |
Πώς οι μαθητές 10-12 ετών χρησιμοποιούν την έννοια της ενέργειας για
να ερμηνεύσουν την ανάπτυξη της έμβιας ύλης με βάση τον εννοιολογικό πυρήνα
«κατάσταση- αλλαγή-διατήρηση» |
|
Δασκάλα- Υποψήφιος
Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Κόκκοτας Π., |
|
Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Κουτσιούμπα –Παιονίδου Μ., |
Αρχή ανεξαρτησίας των κινήσεων: Εξάρτηση των ιδεών των μαθητών από το
σύστημα αναφοράς |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
|
Ιωαννίδου Ι., |
|
Πειραματικό Σχολείο ΑΠΘ |
|
Φισφή Α., |
Η ανάλυση της συζήτησης ως εργαλείο ανίχνευσης των απόψεων και των πρακτικών
των δασκάλων για την αξιολόγηση των μαθητών τους στο μάθημα των Φυσικών
Επιστημών |
|
Μεταπτυχιακή
φοιτήτρια, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Χαλκιά Κρ., |
|
Φυσικός, Λέκτορας
Π.Τ.Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
18:30-20:30 |
Συνεδρία 20 |
Αίθουσα |
|
Νέες τεχνολογίες- Διαδίκτυο |
Προεδρείο: |
|
Κόκκοτας Π., Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών
Επιστημών, Π.Τ.Δ.Ε,., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
Παραδοσιακές «εντάσεις» γύρω από νέες και καινοτομικές προσεγγίσεις στη
διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών (Αξιολόγηση προσομοιώσεων, που υλοποιούνται
με τη βοήθεια του λογισμικού «Πολλαπλές Αναπαραστάσεις») |
|
Πολυζώης Γ., |
|
Φυσικός, Ενιαίο Λύκειο Περάματος Ρεθύμνου |
|
Βλάχος Ι., Διδάκτορας Διδακτικής των Φ.Ε. Π.Τ.Δ.Ε.,
Πανεπιστήμιο Αθηνών, Σχολικός Σύμβουλος |
|
Ριζάκη Α., |
|
Δασκάλα-Υποψήφια Διδάκτορας Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, Π.Τ.Δ.Ε,
Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Αλιμήσης Δ., Καθηγητής, Παιδαγωγική Τεχνική Σχολή Πάτρας
(ΠΑ.ΤΕ.Σ. / Σ.Ε.Λ.Ε.Τ.Ε.) |
Μελέτη της κίνησης με λογισμικό Μοντελοποίησης |
|
Μαλαμίτσα Α., |
Διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών στην Ε΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου
σε Περιβάλλον Τ.Π.Ε. Μια εποικοδομητική προσέγγιση – Η περίπτωση της
διδασκαλίας εννοιών του Ηλεκτρισμού |
|
Δασκάλα-Μεταπτυχιακό
Δίπλωμα Ειδίκευσης, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Κόκκοτας Π., |
|
Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο
Αθηνών |
|
Πλακίτση Α., |
|
Δασκάλα,
Διδάκτορας Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, |
|
Π.Τ.Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Σταμούλης Ε., Δάσκαλος-Υπότροφος του
Ι.Κ.Υ.-Μεταπτυχιακός φοιτητής, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Γρίλλιας Αν., Δάσκαλος-Μαθηματικός |
|
Τζάστας Γ., |
Προσομοιώσεις εργαστηρίων Φυσικής Λυκείου. Ένα δυναμικό εικονικό περιβάλλον
μάθησης |
|
Φυσικός- Καθηγητής Β/θμιας Εκπαίδευσης- Μεταπτυχιακός Φοιτητής στο τμήμα «MSc.
Computer Based Learning», Πανεπιστήμιο Southampton/U.K. |
|
Λαζαρίνης Φ., |
Προβληματισμοί και προτάσεις για το μάθημα «Τεχνολογία Επικοινωνιών» Β'
τάξης Ενιαίου Λυκείου |
|
Καθηγητής Πληροφορικής, M.Sc. Πανεπιστήμιο Γλασκώβης |
|
|
|
Σάββατο 20 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
18:30-20:30 |
Συνεδρία 21 |
Αίθουσα |
|
Αναλυτικά Προγράμματα |
Προεδρείο: |
|
Σχολικά Εγχειρίδια |
|
|
|
|
|
Κατσίκης Απ. |
Το νέο «διδακτικό πακέτο» Γεωγραφίας Ε΄ Δημοτικού. |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, |
Φιλοσοφία- Δομή-Επιδιώξεις |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
|
Τσουνάκος Θ., * |
|
|
Γαλάνη Λ., * |
|
|
Κατσαρός Ι., * |
|
|
* Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
|
|
Σαμπάνη Σ., |
Διαπολιτισμική προσέγγιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Φυσικών
Επιστημών |
|
Σχολική Σύμβουλος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης |
|
Χατόγλου Ε., * |
Η σειρά-ιεράρχηση των εννοιών και ενοτήτων στο πρόγραμμα σπουδών Χημείας Β΄
Γυμνάσιου: γνώμες μετεκπαιδευόμενων μελλοντικών και εν ενέργεια
εκπαιδευτικών |
|
Χημικός-Μεταπτυχιακή φοιτήτρια |
|
Σταμοβλάσης Δ., * |
|
Χημικός,
M.Sc.-Διδάκτορας Διδακτικής των Φ.Ε., |
|
Τσαπαρλής Γ., * |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, |
|
* Τμήμα Χημείας, Τομέας Φυσικοχημείας, Πανεπιστήμιο
Ιωαννίνων |
|
|
Τσουμπελής Λ., |
Η προσέγγιση των Αναλυτικών Προγραμμάτων από τη σκοπιά της διδακτικής |
|
Χημικός-Διδάκτορας της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου
της Λυών |
8:30-10:30 |
|
|
|
Δεξίωση |
|