Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Πρωί |
Πέντε Παράλληλες Συνεδρίες |
|
|
|
12:00-13:30 |
Συνεδρία 1 |
Αίθουσα |
|
Διδακτικές Στρατηγικές |
Προεδρείο: |
|
Μπαγάκης Γ.,
Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Πανεπιστημίου Πατρών |
Ο εκπαιδευτικός της τάξης και η μεθοδολογία ανάπτυξης δραστηριοτήτων Φυσικών
Επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση |
|
Ιωαννίδης Χ., |
Η επίδραση της δομής των διδακτικών κειμένων στη μάθηση επιστημονικών
εννοιών |
|
Λέκτορας (Π.Δ. 407/80) Τμήμα Διδακτικής της Τεχνολογίας και Ψηφιακών
Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς |
|
Διακίδου Ε.-Α., Πανεπιστήμιο Κύπρου |
|
Κενδέου Π., |
|
University of Minnesota, Twin Cities |
|
Βασιλοπούλου Μ., |
Εφαρμογή του χάρτη εννοιών στη Διδακτική οικολογικών εννοιών και
περιβαλλοντικών προβλημάτων |
|
Βιολόγος, Κέντρο
Εκπαιδευτικής Έρευνας |
|
|
|
Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Πρωί |
|
|
|
12:00-13:30 |
Συνεδρία 2 |
Αίθουσα |
|
Αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων |
Προεδρείο: |
|
Ιδέες μαθητών & εκπαιδευτικών |
|
|
Κουμαράς Π., |
Μια πρόταση για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών της υποχρεωτικής εκπαίδευσης
στην πειραματική διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
|
Βλάχος Ι., Διδάκτορας Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών,
Σχολικός Σύμβουλος |
Οι απόψεις των καθηγητών του κλάδου ΠΕ4 για τα προβλήματα και τη λύση τους |
|
Κουλαϊδής Β., Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Πατρών |
Ανάλυση των επιστημολογικών αντιλήψεων των εκπαιδευτικών |
|
Αποστόλου Α., |
|
Φυσικός, Εκπαιδευτήρια Γείτονα, Υποψήφιος Διδάκτορας, Π.Τ.Δ.Ε.,
Πανεπιστήμιο Πατρών |
|
|
|
Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Πρωί |
|
|
|
12:00-13:30 |
Συνεδρία 3 |
Αίθουσα |
|
Νέες τεχνολογίες- Διαδίκτυο |
Προεδρείο: |
|
Αλεξανδρής Ν., Καθηγητής, Τμήμα Πληροφορικής,
Πανεπιστήμιο Πειραιώς |
Η διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών με τη χρήση πολυμέσων. Δυνατότητες
προβληματισμοί και προοπτικές όπως προκύπτουν από τη μέχρι τώρα εμπειρία |
|
Κωστάκος Α., Μαθηματικός, Καθηγητής Β/θμιας Εκπαίδευσης,
Προγραμματιστής-Αναλυτής Συστημάτων |
|
Μικρόπουλος Τ., |
Ένα Αλληλεπιδραστικό, Εικονικό Περιβάλλον για τη Διδασκαλία της Βιολογίας |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής,
Π.Τ.Δ.Ε., |
|
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
Νικολού Ε., |
|
Παιδαγωγός, Π.Τ.Δ.Ε.,
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
Τσάκαλης Π., |
|
Παιδαγωγός-M.Sc., Π.Τ.Δ. Ε., Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
Κωνσταντίνου Κ., * |
Η χρήση των προσομοιώσεων στην καλλιέργεια δεξιοτήτων συλλογισμού: ένα
παράδειγμα από το σχεδιασμό πειραμάτων |
|
Παπαευριπίδου Μ., * |
|
*Ερευνητική Ομάδα Μάθησης στις Φυσικές Επιστήμες Πανεπιστήμιο Κύπρου |
|
|
|
|
Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Πρωί |
|
|
|
12:00-13:30 |
Συνεδρία 4 |
Αίθουσα |
|
Αναλυτικά Προγράμματα |
Προεδρείο: |
|
Σχολικά εγχειρίδια |
|
|
Κολιόπουλος Δ., Λέκτορας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών
Πανεπιστημίου Πατρών |
Η εποικοδομητική προσέγγιση της διδασκαλίας των φυσικών επιστήμων ως
εργαλείο σχεδιασμού περιεχομένων διδασκαλίας |
|
Περάκη Β., Πάρεδρος Παιδαγωγικού Ινστιτούτου |
Η διδασκαλία της Βιολογίας στο πλαίσιο των Φυσικών Επιστημών –
Προβληματισμοί και προοπτικές όπως προκύπτουν από τα νέα Προγράμματα Σπουδών |
|
Αθανασάκης Α., Διδάκτορας- Μ.Εd. -Σχολικός
Σύμβουλος κλ. Φυσικών |
Η διαθεματική οργάνωση και λειτουργία της σχολικής γνώσης: γνωστικές,
κοινωνικές και πολιτισμικές επιπτώσεις και προοπτικές |
|
|
|
Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Πρωί |
|
|
|
12:00-13:30 |
Συνεδρία 5 |
Αίθουσα |
|
Φυσικές Επιστήμες- Τεχνολογία- Κοινωνία |
Προεδρείο: |
|
Βρύζας Κ., Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Επιστημών
Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Παιδαγωγική Σχολή, Αριστοτέλειο
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Επιστήμη και Κουλτούρα: σύγκρουση ή συμφιλίωση; |
|
Σέρογλου Φ., Διδάκτορας Διδακτικής των Φυσικών
Επιστημών-Διδάσκουσα σύμφωνα με το ΠΔ407/80 στο Π.Τ.Δ.Ε., Αριστοτέλειο
Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
Φυσικές Επιστήμες για την εκπαίδευση του πολίτη: Μια πρόταση για την
προετοιμασία των δασκάλων |
|
Δημόπουλος Κ., Φυσικός-Διδάσκων* |
Η χρήση των εξωσχολικών πηγών ενημέρωσης για θέματα Επιστήμης και
Τεχνολογίας |
|
Αποστόλου Α., Φυσικός* |
|
Βλάχος Α., Δάσκαλος* |
|
Γεωργόπουλος Γ., Φυσικός* |
|
Καβασακάλης Α., Φυσικός* |
|
Κουβάτσος Χ., Βιολόγος* |
|
Νοταράς Δ., Βιολόγος* |
|
Παρασκευοπούλου Ε., Φυσικός* |
|
Σιγούντου Β., Φυσικός* |
|
Τσαρτσαράκος Χ., Φυσικός* |
|
|
|
|
* Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αιγαίου |
|
|
Κατρακάζου Ε., Φοιτήτρια Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο
Αθηνών |
Οι εμπειρίες που αποκτούν οι μαθητές για φυσικά φαινόμενα από τα μέσα
μαζικής ενημέρωσης και τα συναισθήματα που τους προκαλούν: Η περίπτωση των
ηφαιστείων |
|
Χαλκιά Κ., |
|
Φυσικός-Λέκτορας
Π.Τ.Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Αθηνών |
13:30-15:30 |
Διάλειμμα |