Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
15:30-16:15 |
Προσκεκλημένη ομιλία- Αμφιθέατρο Aula |
|
|
Ραβάνης Κ., Αναπληρωτής Καθηγητής,
Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Πατρών |
Από τη Διδακτική στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών: εμπόδια
και προοπτικές. |
|
|
|
Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
Τέσσερις Παράλληλες Συνεδρίες |
|
|
|
18:30-20:30 |
Συνεδρία 6 |
Αίθουσα |
|
Διδακτικές Στρατηγικές |
Προεδρείο: |
|
Ριζάκη Α., |
H βελτίωση της συζήτησης μεταξύ δασκάλου και μαθητών στη
διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση μπορεί να
επιτευχθεί χρησιμοποιώντας κατάλληλα σχολικά εγχειρίδια |
|
Δασκάλα-Φυσικός-Υποψήφια Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Κόκκοτας Π., |
|
Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Πήλιουρας Π., Δάσκαλος-Μαθηματικός, |
|
Υποψήφιος Διδάκτορας, Π.Τ.Δ.Ε. Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Χατζή Μ., |
|
Δασκάλα-Υποψήφια Διδάκτορας, |
|
Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Pαφτόπουλος Aθ.,
Tμήμα Eπιστημών της Aγωγής, Πανεπιστήμιο Kύπρου |
H Pίψη Γεφυρών Προς το ΄Aγνωστο ως Mέσο Aνακάλυψης και Mάθησης:
Tι Kοινό έχουν ο Nεύτωνας και οι Mαθητές όταν Λύνουν Προβλήματα |
|
Βιτσάκη Ζ., |
Μικρό-ανάλυση διδακτικών αλληλεπιδράσεων: η περίπτωση ενός
εισαγωγικού μαθήματος για τα ηλεκτρικά κυκλώματα |
|
Δασκάλα, Φυσικός |
|
Ραβάνης Κ., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής Π.Τ.Ν. Πανεπιστήμιο Πατρών |
|
Ψαρρός Ν., |
Αντιλήψεις των παιδιών της Ε΄ τάξης του Δημοτικού σχολείου για
τη λειτουργία του πεπτικού συστήματος |
|
Υποψήφιος Διδάκτορας Π.Τ.Δ.Ε, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
|
Σταυρίδου Ε., |
|
Καθηγήτρια Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας |
|
Μαυρόπουλος Α.,
Καθηγητής Β/θμιας Εκπαίδευσης |
Μια διαθεματική διδακτική προσέγγιση των Φυσικών Επιστημών |
|
|
|
Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
18:30-20:30 |
Συνεδρία 7 |
Αίθουσα |
|
Αξιολόγηση μαθησιακών αποτελεσμάτων
Ιδέες μαθητών & εκπαιδευτικών |
Προεδρείο: |
|
Τσαπαρλής Γ., *
Αναπληρωτής Καθηγητής, |
Ο ρόλος της εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες στο Δημοτικό
Σχολείο στη μελλοντική πορεία των μαθητών |
|
Καμπουράκης Κ., *
Φυσικός-Κάτοχος Μ.Δ.Ε. και Υποψήφιος Διδάκτορας στη
Διδακτική των Φ.Ε. |
|
Γεωργούση Κ., *
Διδάκτορας-Καθηγήτρια Φυσικός |
|
*Τμήμα Χημείας, Τομέας Φυσικοχημείας,
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων |
|
Χατζή Μ., * |
Η κατανόηση των μη τεχνικών/επιστημονικών λέξεων (non-technical
words) που χρησιμοποιούνται στις Φυσικές Επιστήμες από τους μαθητές του
Δημοτικού Σχολείου |
|
Δασκάλα- Υποψήφια Διδάκτορας |
|
Κόκκοτας Π., * |
|
Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, |
|
Ριζάκη Α., * |
|
Φυσικός- Δασκάλα-Υποψήφια Διδάκτορας |
|
Πήλιουρας Π., * |
|
Δάσκαλος-Μαθηματικός-Υποψήφιος Διδάκτορας |
|
*Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
|
Κλωνάρη Κ., |
Μελέτη των αντιλήψεων μαθητών, φοιτητών και δασκάλων για τις
βασικές έννοιες της Αστρονομίας |
|
Γεωλόγος- Καθηγήτρια B/θμιας Εκπαίδευσης- Διδάκτορας
Γεωγραφίας, Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Τσάμης Ε., |
|
Δάσκαλος- Αποσπασμένος στο Π.Τ.Δ.Ε., Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Γαλάνη Λ., *
Δασκάλα |
Οι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, όπως προκύπτουν από
τα Προγράμματα Σπουδών της Γεωγραφίας |
|
Τσουνάκος Θ., *
Καθηγητής Β/θμιας Εκπαίδευσης |
|
*Αποσπασμένοι στο Παιδαγωγικό Ινστιτούτο |
|
Σκαμάγκα Κ.,
Φυσικός, Σχολή Μωραΐτη |
Βιωματικές νοητικές παραστάσεις παιδιών ηλικίας 11 ετών για την
έννοια του βάρους |
Παρασκευή 19 Απριλίου 2002 –Απόγευμα |
|
|
|
18:30-20:30 |
Συνεδρία 8 |
Αίθουσα |
|
Νέες τεχνολογίες- Διαδίκτυο |
Προεδρείο: |
|
Τσιτουρίδου Μ., Επίκουρη Καθηγήτρια* |
Στάσεις των δασκάλων απέναντι στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας
και της Επικοινωνίας: η ενσωμάτωση των Νέων Τεχνολογιών στη διδασκαλία των
Φυσικών Επιστημών |
|
Βρύζας Κ., Αναπληρωτής Καθηγητής* |
|
*Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και
Εκπαίδευσης , Παιδαγωγική Σχολή, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης |
|
|
Γκανέτσος Θ., |
Εφαρμογή της Πληροφορικής και των Φυσικών Επιστημών στην
προσχολική ηλικία ως μέσο εκπαίδευσης και επικοινωνίας |
|
Τμήμα Φυσικής Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Μεταδιδακτορικός Ερευνητής ΦΣΚ |
|
Κελαϊδή Α., |
|
Υπεύθυνος Εκπαίδευσης,TECHNOKIDS & TECHNOPLUS |
|
Πολυζώης Γ., Φυσικός, Ενιαίο Λύκειο
Περάματος Ρεθύμνου |
Διδασκαλία και μάθηση στην Κινηματική (Χρήση πολλαπλών
αναπαραστάσεων που υλοποιούνται με τη βοήθεια του λογισμικού «Πολλαπλές
Αναπαραστάσεις») |
|
Μαλαμίτσα Α., |
Το υποθετικό πείραμα στις Φυσικές Επιστήμες και στην
Εκπαιδευτική Διαδικασία. Μια εφαρμογή με τη χρήση της Τεχνολογίας |
|
Δασκάλα-Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης, Π.Τ.Δ.Ε.,
Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Πήλιουρας Π., |
|
Δάσκαλος- Μαθηματικός-Υποψήφιος Διδάκτορας, Π.Τ.Δ.Ε
Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Κόκκοτας Π., |
|
Καθηγητής της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, Π.Τ.Δ.Ε,.
Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Σκορδούλης Κ., |
|
Αναπληρωτής Καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε,. Πανεπιστήμιο Αθηνών |
|
Γιώγα Μ.,
Δασκάλα, Μεταπτυχιακό στη Διδακτική της Χημείας και Νέες
Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες (ΔΙ.ΧΗ.Ν.Ε.Τ.) |
Μια νέα διδακτική προσέγγιση της ενότητας Οξέα- Βάσεις με τη
βοήθεια των Νέων Τεχνολογιών |